Το Σάββατο 2 Μαρτίου ο ΕΟΣ Άρτας σύστησε στην πόλη τον Θωμά Νταβαρίνο, σε μια εκδήλωση με τίτλο: "Θωμάς Νταβαρίνος - ο πρώτος Έλληνας που ολοκλήρωσε επιτυχώς την κατάκτηση του Dhaulagiri (8.167m) στο Νεπάλ". Ο Θωμάς Νταβαρίνος κατάγεται και ζει στα Τοπόλιανα Ευρυτανίας και είναι πρόεδρος του Ορειβατικού Συλλόγου Αγράφων. Στο βιογραφικό του θα βρούμε επιτυχημένες αναβάσεις σε βουνά του εξωτερικού όπως στις Άλπεις και στην Κεντρική Ασία καθώς και στην ψηλότερη κορυφή της Νότιας Αμερικής την Aconcagua (6.962μ). Επιπλέον βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των αγώνων που γίνονται για την προστασία των Αγράφων ενώ έχει ανοίξει πληθώρα αναρριχητικών διαδρομών στην περιοχή.

Η κορυφή του Νταουλαγκίρι βρίσκεται στα 8.167 στα Ιμαλαΐα και είναι το 7ο ψηλότερο βουνό στον κόσμο. Έχει χαρακτηριστεί ως το «καταραμένο βουνό των Ελλήνων» μιας και από 6 συνολικά ελληνικές προσπάθειες που έχουν γίνει για την κατάκτηση της κορυφής του 3 Έλληνες έχουν χάσει τη ζωή τους: ο Αντώνης Συκάρης, ο Μπάμπης Τσουπράς και ο Γιώργος Παπανδρέου. Ο Αντώνης Σύκαρης παρότι κατάφερε να ανέβει στην κορυφή, βάση κανονισμού για να καταχωρηθεί στο βιβλίο η ανάβαση έπρεπε να επιστρέψει στο camp3.

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο Επιμελητήριο Άρτας μέσα σε μια κατάμεστη αίθουσα. Μέλη του ΕΟΣ Άρτας αλλά και άλλων ορειβατικών συλλόγων της Ηπείρου, φίλοι του βουνού και της περιπέτειας τίμησαν με την παρουσία τους τον σύλλογο και τον καλεσμένο του. Ο κύριος Νταβαρίνος μας μίλησε για την οργάνωση της δίμηνης αποστολής του, την παραμονή και την ανάβασή του σε αυτά τα υψόμετρα μέσα από μια ενδιαφέρουσα συζήτηση με το κοινό η οποία συνοδεύτηκε από την προβολή βίντεο και φωτογραφιών. Αυτό όμως που αξίζει να σημειώσουμε περισσότερο από όλα είναι η απλότητα και σεμνότητα του χαρακτήρα του.
Τον ευχαριστούμε θερμά για την παρουσία του.

Στις 10 Νοεμβρίου ο Ορειβατικός Σύλλογος Άρτας σε συνεργασία με τον Χρήστο Λάμπρη παρουσίασε το βιβλίο του "Χωρίς ίχνη". Παράλληλα έγινε προβολή φωτογραφικού υλικού και βίντεο από το 13ημερο οδοιπορικό-ταξίδι του κ.Πάνου Κοσσυβάκη, μέλος του ΕΟΣ Άρτας, στην μαγευτική Ισλανδία.

Το απόγευμα μας ξεκίνησε με την παρουσίαση του βιβλίου, το οποίο παρουσίασε ο ίδιος ο συγγραφέας Χρήστος Λάμπρης. Από τα πρώτα λεπτά της παρουσίασης τα λόγια του συγγραφέα μας συνεπήραν όλους στην αίθουσα του Εμπορικού Επιμελητηρίου Άρτας. Οι περιπέτειες οι οποίες αναφέρονται στο βιβλίο είναι μοναδικές ενώ τα λόγια  για τα ταξίδια του ανά τον κόσμο ήταν συναρπαστικά. Περιγραφές από τα ταξίδια του στο Νεπάλ και στα πανύψηλα βουνά του, ατελείωτες ιστορίες για τις κορυφές του κόσμου, στα ψηλά και στα χαμηλά οροπέδια ελληνικών και ξένων βουνών. Έτσι κάπως πέρασαν περίπου 2 ώρες, με όλους να κρεμόμαστε από τα χείλη του Χρήστου. Οι φαντασία μας οργίαζε, σκεφτόμασταν τι θα κάναμε οι ίδιοι στην δική του θέση, στις επικίνδυνες παράτολμες και συναρπαστικές καταστάστεις.

Ακόμα μια πολυήμερη ποδηλατική εξόρμηση που έγινε με την στήριξη του ΕΟΣ Άρτας ολοκληρώθηκε με επιτυχία. Μέλη του συλλόγου μας πραγματοποίησαν την πρώτη κυκλική πορεία στα Τζουμέρκα, μη αγωνιστικού χαρακτήρα, απολαμβάνοντας για τρεις μέρες τα τοπία και την φιλοξενία των ορεινών χωριών του νομού μας.

Το ξεκίνημα έγινε από τη γέφυρα της Πλάκας νωρίς το πρωί της Παρασκευής και αφού καταφέραμε να τακτοποιήσουμε και να φορτώσουμε όλα τα απαραίτητα στα ποδήλατά μας. Ο δρόμος μας ανηφορικός, όμως η καλή παρέα και η πρωινή δροσιά δίνουν φτερά στα πόδια μας και χωρίς σχεδόν να το καταλάβουμε φτάνουμε στην Άγναντα και αμέσως μετά στους Κτιστάδες όπου κάνουμε μια καλή στάση στην πλατεία του χωριού. Συνεχίζουμε το δρόμο μας και μετά από μια επίσκεψη στο σπήλαιο της Ανεμότρυπας λίγο έξω από την Πράμαντα καταλήγουμε στο κεφαλοχώρι αυτό για τη μεσημεριανή μας ξεκούραση. Από εκεί ο δρόμος για τον τελικό μας προορισμό τους Μελισσουργούς είναι λίγος και αφού ξεκουραστούμε κατεβαίνουμε για μια βουτιά στις βάθρες που σχηματίζονται κάτω από το χωριό.

Ο λόφος της Περάνθης αποτελεί έναν ιδανικό τόπο αναψυχής για τους κατοίκους της Άρτας διαθέτοντας ένα αρκετά μεγάλο δίκτυο μονοπατιών τα οποία αποτελούν άριστο μέρος για άθληση και προπόνηση μέσα στη φύση. Επιπλέον η εναλλαγή τοπίου καθώς και τα πολυβολεία, τα οποία κατασκευάστηκαν επί Μεταξά, δίνουν στην όλη διαδρομή ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Ο Ορειβατικός Σύλλογος Άρτας αποφάσισε να "συστήσει" τα μονοπάτια αυτά στους κατοίκους της πόλης και με μεγάλη μας χαρά είδαμε πως η ανταπόκριση ήταν μεγάλη. Ελπίζουμε πως χάρη σε αυτή τη γνωριμία όλο και περισσότεροι θα επισκέπτονται πλέον τα μονοπάτια, με τον απαραίτητο σεβασμό στη φύση, γιατί αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος να διατηρηθούν αλλά και να τα γνωρίσουν όλο και περισσότεροι! Ευχαριστούμε πολύ όσους συμμετείχαν στην περιπατητική αυτή διαδρομή και ιδιαίτερα όσους γονείς αποφάσισαν να φέρουν τα παιδιά τους.
Μπορείτε να δείτε τη διαδρομή πατώντας εδώ

Με μεγάλη επιτυχία έγινε για ακόμα μια χρονιά η χειμερινή θεωρητική εκπαίδευση των μελών του συλλόγου μας από τον οδηγό βουνού κ. Γιάννη Θεοχαρόπουλο. Θέμα της φετινής εκπαίδευσης ήταν η χιονοστιβάδες ενώ παράλληλα τα νέα μέλη του συλλόγου ήρθαν σε επαφή με τον χειμερινό εξοπλισμό (πιολέ και κραμπόν).