Ο ποταμός DunajecΤο καλοκαίρι του 2013 πραγματοποίησα με μια φίλη μου μια πανέμορφη εξόρμηση στα βουνά της νότιας Πολωνίας. Ως αφετηρία διαλέξαμε την πόλη Szczawnica όπου διασταυρώνονται πολλά ορειβατικά μονοπάτια. Η Szczawnica φημίζεται για τα ιαματικά της νερά και στην περιοχή υπάρχουν δυο πανέμορφα μεσαιωνικά κάστρα. Η διαμονή μας διήρκησε 5 μέρες κατά τη διάρκεια των οποίων κάναμε 5 αναβάσεις. Οι κορυφές σ' αυτή την περιοχή δεν είναι ψηλές, λίγες ξεπερνούν τα 1.000μ αλλά η υψομετρική διαφορά φτάνει τα 400-600μ., μιας και το σημείο εκκίνησης βρίσκεται χαμηλά.  Από όλες τις διαδρομές που κάναμε θέλω να σας περιγράψω δύο, τις πιο όμορφες κατά τη γνώμη μου.

Szczawnica-Sokolica-Trzy Korony- Wawoz Szopka -Szczacawica

Μιας και η ζέστη ήταν μεγάλη ξεκινήσαμε πολύ νωρίς το πρωί διασχίζοντας με μια βάρκα τον ποταμό Dunajec. Από εκεί ένα σημαδεμένο μονοπάτι μας οδήγησε στην κορυφή Sokolica (Γερακίνα) με υψόμετρο 747μ. όπου κάναμε και ένα μικρό διάλεμμα απολαμβάνοντας τη θέα προς τον ποταμό. Συνεχίσαμε πάνω στο μονοπάτι με πολλά ανεβοκατεβάσματα σε διάφορες κορυφές για να μας οδηγήσει στην κορυφή Trzy Korony (Τρά Στέματα), το πιο ψηλό και εντυπωσιακό βουνό της οροσειράς Pieniny. Η θέα από την κορυφή ήταν πραγματικά φανταστική και το μάτι έφθανε μέχρι πολύ μακριά. Κατεβαίνοντας περάσαμε την καταπράσινη χαράδρα του Szopka γεμάτη ρυάκια και μικρούς καταρράκτες, όπου στο τέλος βρίσκεται ένα ορειβατικό καταφύγιο για τους πεινασμένους πεζοπόρους. Η επιστροφή μας ήταν εξίσου όμορφη μιας και διαλέξαμε την υδάτινη οδό και πλεύσαμε πάνω σε μια σχεδία στον ποταμό  Dunajec.

Η θέα από την κορυφή Trzy KoronyTrzy KoronyΗ οροσερά Pieniny

Szczawnica-Prehyba(1178μ.)-Radziejowa(1255μ.)-Wielki Rogacz(1136μ.)-Jaworki

Ξεκινώντας και πάλι πρωί πρωί για να αποφύγουμε τη ζέστη ξεκινήσαμε το περπάτημά μας μέσα από την πόλη. Μετά από μια περίπου ώρα αφήσαμε τα τλευταία σπίτια πίσω μας και χωθήκαμε σε ένα πανέμορφο μονοπάτι μέσα στα έλατα. Μετά από άλλες περίπου δύο ώρες φτάσαμε στην Prehyba(1.178μ.) όπου υπάρχει ένα καταφύγιο και απολαύσαμε την πανοραμική θέα προς την οροσειρά Tatra. Ύστερα από μια μικρή στάση ξεκινήσαμε προς τις άλλες δύο κορυφές Radziejowa(1.255μ.) και Wielki Rogacz(1.136μ.) με ήπια ανάβαση. Τέλος κατεβήκαμε στο χωριό Jaworki.